top of page

אמסטרדם: 7 המלצות ששווה להכיר ולטעום.

עודכן: 20 בינו׳ 2020

הגיע החורף ואירופה קוראת לנו, בשיא הקור קפצנו לנסיעה קלילה באמסטרדם וליקטנו עבורכם את מיטב הטיפים שיהפכו את הטיול הבא שלכם בעיר לכזה שישאיר טעם של עוד.


מקום מעולה למרק ראמן, תערוכת צילום עם אמן בעל שם ישראלי שהזיז לנו את הלב, עוגת גבינה בלתי נשכחת, חנויות קונספט שפותחות לכם את הלב ופאדג' שוקולד שישכיח מכם את שמכם, סופש קולינרי ומלא לייף סטייל באמסטרדם,

אנחנו מתחילים...


הטיול היה קצר אך המחקר המקדים היה מעמיק, "קהילת השוות של תל אביב", קבוצות הפייסבוק:

"אמסטרדם טיפים למטיילים באמסטרדם", "אמסטרדם פודיז", "אמסטרדם שלנו" לא פסחנו על אף אחת... בנוסף נעזרנו באפליקציית- Cool Cousin ולקחנו את מיטב ההמלצות של פרסונות שעצם העיסוק שלהם בחיים רמז על המלצה מבטיחה.


היו פעמים בהם ההמלצות היו ממש אוברייטד ויצרו ציפייה מאכזבת והיו פעמים ששמחנו על תיווך המידע, אבל אם להיות כנים ההמלצה הכי טובה שלנו היתה מחבר מקומי שגר בעיר, חצי גרמני חצי איטלקי שלקח אותנו למסעדה איטלקית מעולה.


המלצות מעלפות לאוכל

המקום הראשון שאני מציינת ולא בגלל האוכל כמו שבזכות האווירה הנעימה והתוססת הוא מקום בשם: Bakers and roasters, המקום מציע ארוחות בוקר משודרגות עם ביצים עלומות ורטבים מעניינים, המנה הייתה מספקת וטעימה, אבל הכוכבת האמיתית זו האווירה של המקום שהפכה את הבוקר שלנו לכיפי וקליל.

 מעדנייה נודדת- קייטרינג אורבני \ אמסטרדם: 7 המלצות ששווה להכיר ולטעום
 מעדנייה נודדת- קייטרינג אורבני \ אמסטרדם: 7 המלצות ששווה להכיר ולטעום

באותו היום אכלנו צהרים במקום שקיבלנו בהמלצה מ-Cool Cousin בשם: Fou fow ramen van woustraat

בהמלצה שקיבלנו הזהירו שהמחיר יקר ממה שמצופה עבור מנת ראמן מלאה כול טוב: עוף, נודלס, פטריות בציר דגים... מושלם. לאחר שאכלנו שם הרגשנו בהחלט מסופקות, הן מהמנה והן מהמחיר. כדאי לבדוק שעות פתיחה והגשה של צהריים, הם למשל לא עובדים בימי שני. במיוחד נהנינו ממנת הגיוזו הצמחונית שהזמנו בסטראטרים, הכול טרי ובעבודת יד, האיכות מורגשת. השירות היה נהדר, האווירה מאוד נעימה וכשקר בחוץ- זה הרגיש כמו המקום הנכון להיות בו.



המקום הבא שהיינו בו הוא מסעדה איטלקית- בה פגשנו חבר טוב חצי איטלקי חצי גרמני שחי בשנים האחרונות באמסטרדם וקיבל את ההמלצה מחבר שהוא שף איטלקי בעצמו. כשווי ההמלצה ואיכות הממליצים כך היה התפריט המעולה שזכינו ליהנות ממנו באותו ערב, שם מסעדת השף - Segugio , מבחוץ נראה כמו מסעדה קטנה ואינטימית, רק שנכנסנו ועלינו לקומה השנייה הבנו שמדובר במקום יותר גדול ממה שחשבנו.

הזמנו רביולי גבינות, ברוסקטה עם טופינגז שונים לזניה מוצרלה מעושנת ולקינוח עוגת פאדג' שוקולד, שתינו אפרטיבו קטן לצד האוכל, היה מעולה! לא שמן מדי, לא כבד מדי, ובדיוק מה שרצינו.

 מעדנייה נודדת- קייטרינג אורבני \ אמסטרדם: 7 המלצות ששווה להכיר ולטעום

את המקום הבא גילינו רגע לפני שעלינו למלון באחד הערבים, חזרנו עייפות ותשושות לאחר מסע ארוך של קניות (אלא מה...), חלון הראווה המפתה גרם לנו להתעכב והחיוך המזמין של הבעלים והקונדיטור הכריעו ואמרו לנו להיכנס. ככה גילינו את Cheesy Cake ואת האיש בראשה- ספירוש (במקור מיוון), שף לבבי וחם שמתמחה בעוגות גבינה ובעל חנות הקונספט הזו שיודעת להוציא עוגה בהתאם למתרחש, ככה תמצאו עוגת גבינה עם עיטורי Frozen כשהסרט רק יצא, עוגת כריסמס כשמגיע החג ומבחר גדול, יצירתי וטעים (!!) של עוגות. מלבד עוגות היו שם גם ממרחי קרמל, שוקולד ובוטנים לרכישה, כמובן שלקחנו הביתה לנסות.

חנות קונספט נעימה ואישית, עם מארח מושלם, מומלץ בחום!


מקומות שווים

תערוכות צילום מתחלפות יש במוזיאון הצילום בשם Foam, באופן ספציפי התרגשנו במיוחד מתערוכה בשם: Adorned -The Fashionable Show ומצילומים של (Hadar Pitchon (United States אשר צילם את סבתו לא מעט בצילומי אופנה המעבירים את פגיעותה. במוזיאון עצמו יש גם קפה קטן, מאוד נעים לשבת, ממליצים לבדוק את התערוכות המתחלפות מראש, שימו לב התשלום באשראי בלבד.

את החנות הבאה שביקרנו, גילינו ממש במקרה בדרכנו למרכז העיר, חנות קטנה, באמצע סימטה, בשם- Lykke מלאה בכול טוב: בגדי אופנה, כוסות אספרסו יפות להגשה מקרמיקה, תכשיטים, עציצים קטנים וקומפקטים שנתלים על מגנט, איורים יפים ואקססוריז.

מה שהכי קנה אותנו היה ה- Happy pill שנראה כמו גלולה שמחה במיוחד ובתוכה פתק מגולגל עם מחשבה שמחה.

אם אתם באזור כדאי לעצור שם.

המלצה אחרונה שלנו- חנות מוזיאלית של פריטים שווים, יפים אשר ניכר שנבחרו בפינצטה, תוכלו למצוא שם משקפי שמש של המותג IZIPIZI בעלות לא יקרה במיוחד, צעצועים מלאים באופי לילדים, כלי בית ייחודיים ועוד הרבה דברים שימושיים עם טוויסט בהגשה. החנות (שאיני זוכרת את שמה) נמצאת ברחוב מלא בחנויות קונספט כאלו, הרחוב לא ארוך במיוחד, ככה שאם תגיעו אליו תמצאו ללא בעיה.

שם הרחוב: Herenstraat והגעה אליו לא תאכזב אתכם, תמצאו שם יותר מחנות אחת לעצור ולצלול לתוכה.


חוץ מזה ומעל כול זה, חשוב לא פעם ללכת אחרי האינטואיציה שלכם, לשים את ההמלצות בצד, וללכת בעיר כשהלב והבטן מובילים אתכם.


ככה בדיוק גילינו את Arket חנות ובית קפה עם סלט סלק, עלים ופטה שהיה בדיוק ההפוגה שחיפשנו. לא סלט שיכתבו עליו במגזין אוכל ולא אווירה שהפילה אותנו מהרגליים אבל כשישבנו לאכול התיישב ממש לידנו זוג חמוד בהיריון: הוא הולנדי, היא איטלקייה אנחנו מהארץ ושיחה אחת שגרמה לנו להרגיש שזה לא משנה באיזה מקום אתה בעולם ומה התרבות שלך, בסוף הארוחה אתה צוחק מאותם דברים, מודאג מאותם דברים ורוצה דברים פשוטים באמת.


מסע נהנתנות בעיר גדולה- מזכיר לך את זה בדיוק.


אהבתם את ההמלצות של אמסטרדם? בקרו בפוסט של הנדודים הקודמים במילאנו כאן


1,117 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page