top of page

שני פרחי מאכל שווים שמוסיפים חן לאנטיפסטי

עודכן: 18 בדצמ׳ 2019


פירות יבשים, פירות מתוקים, פיצוחים קלויים ומומלחים... לקראת פריחת האביב אנחנו נותנין את 15 דק התהילה של זמן זה בשנה לשילוב מעניין (ויש לומר בריא) באוכל שלנו- והוא פרחי מאכל.

נביא לכם את שני הפייבוריטים שלנו, את שני אלו שנשים על מנה והם יחוללו את הקסם שהם יודעים לעשות.


אמנון ותמר- מדובר בפרחים חורפיים, כל כך חורפיים שיש להם שם ברוסית- "איבן דה מריה", האגדה אומרת שהם אח ואחות שהופרדו בילדותם, התאהבו בבגרותם וכשגילו את הברוך מתו מחובקים, משם- אמנון ותמר. אז אחרי שנמסנו מהפואטיקה... איך משלבים אותם באוכל ומה הסגולות שלהם?

אמנון ותמר מושלמים לכול מה שקשור במערכת הנשימה, שלבו אותם עם מתכון הבטטה אפויה בתנור שלנו והרווחתם שתי ציפורים במכה: נשימה פתוחה ומערכת חיסונית איתנה, רעננים וחזקים, ככה אנחנו אוהבים אתכם.


והנה המתכון הפשוט להכנה: הנחת בטטה שלמה (מקולפת או לא..לשיקולכם) על מלח גס בתבנית אפייה הכנסה לתנור לחום של 180 מעלות בוצעים את הבטטה (כן כן..כמו חלה) תיבול: בלסמי תאנים, סוכר קוקוס, מלח אטלנטי, שמן זית, עלי מיקרו בזיל לפי העין, מפזרים פרחי אמנון ותמר לפני הגשה




ציפורן סגול- או בשמו הלועזי- דיאנטוס, ועם קשר משפחתי לאל זאוס, ציפורן סגול מסמל גחמה והוא קשור באופן סמלי למהפכה לא אלימה שהיתה בפורטוגל (1974) והסתיימה עם פרחי ציפורן בקני הרובים, כזה פרח שוחר שלום, אתם רוצים אותו בארוחה שלכם🥰

ככה תשלבו אותו עם קולורבי אפוי: מקלפים קולורבי מכינים נייר אפיה ונייר כסף חתיכות גדולות מניחים נייר אפיה על נייר כסף מניחים את הקולורבי על נייר האפייה מפזרים מעל- חתיכות של קליפת תפוז, קליפת לימון, מעט סילאן, שמן זית, מלח, צילי אדום עוטפים את הקולורבי בנייר אפייה ואז מהדקים עם הנייר כסף אופים על 180 למשך חצי שעה ואז על 100 מעלות לעוד 6 שעות מינימום פותחים את הקולורבי, פורסים, מטבלים מלמעלה עם שמן שום, גרידת לימון, צנוברים, אוכמניות מיובשות מקשטים עם ציפורן סגול- מוסיף משמעותית בחוויית המנה בטעם ובעין.



86 צפיות0 תגובות
bottom of page